Om man da har latt valget falle på profilklær som en måte å spre ens varemerke på, så må man tenke på hvordan man vil lage det hele. Hva det er man ønsker å få til og hva som er viktig. Det å spare seg til fant er et ofte brukt norsk ordtak, men det er også noe reelt med det. Nemlig at man bør være forsiktig med å kutte hjørner og ta snarveier. Det kan lede en bare så langt varen holder, for om du velger et klesplagg med et dårlig stoff, eller dårlig materiale så holder det kanskje ikke så lenge.
En av de verste tingene som kan skje er at varemerket du har fått trykt blir vasket bort på grunn av dårlig kvalitet på stoffet. Det er noe som virkelig kan skje, og da sitter mottageren igjen med en t-skjorte uten noen ting på. Ingenting som kan påminne om ditt varemerke eller noe som helst. Det vil man absolutt ikke gjøre, og det er alltid en fare for det, om man velger et produkt med ekstremt lav pris. Vår anbefaling, generelt sett, er å gå for kvalitet. Det betyr ikke at man trenger å importere stoffer fra Italia, men om valget står mellom noe billig og dårlig, og noe som er litt dyrere, men bedre i kvalitet, så bør valget være veldig enkelt.
Det største problemet med det er at den som har fått produktet kan bli irritert på det, da det er av så dårlig kvalitet. Og det igjen fører med en gang til negative assosiasjoner til ditt varemerke, som kan spre seg om noen skulle spørre om det. Det må man for all del unngå. Og selv om det skulle koste litt ekstra så bør man absolutt ta seg råd til det. Man har ikke råd til å ikke ta seg råd!