Daily Archives: april 28, 2021

Typer av klær

norskalgeforening featured 0004 Layer 4 920x456 - Typer av klær

Har du noen gang tenkt på hva slags typer klær som passer best til din bedrift, og da tenker vi ikke bare på hva slags type bedrift du vil få frem altså. Vi snakker ikke nødvendigvis om varemerke, men mer om hva det er du selger. Driver du en kafé, eller et lagerhus? Eller kanskje driver du et rørleggerfirma? Da finnes det jo ulike klær til ulike formål, fordi det er jo klart at det som en arbeider har på seg mens han ordner en lekkasje ikke passer like godt om han skulle servere en kaffe. En kan jo gjøre det, i en slags omvendt fashion statement, men det ville sannsynligvis forvirret mer enn noe annet. Med mindre kafeen heter The Plumber da! Da kunne det jo faktisk vært ganske gøy og kreativt.

Men det er uansett viktig å ha klær med trykk som passer til den stilen bedriften har, uansett hva det skulle være. Man ser jo faktisk også fotballklubber har det. Ikke med draktene de bruker når de spiller, men med de offisielle klubbklærne de bruker når de er på reise. De får ikke lov til å ha på seg hva de vil, fordi de representerer arbeidsgiveren sin, og det gjør jo naturligvis også dine når de er på jobb.

31 - Typer av klær

Det er da viktig å velge det riktige plagget, da det viser mye om hva slags tone man er ute etter. Man kan bruke hettegensere, piké, t-skjorter, skjorter og andre varianter, og igjen, mye avhenger av hva du føler passer best. Det er ingen tvil om at det å ha en slags uniform på en arbeidsplass som folk besøker kan utgjøre en viktig rolle i hvordan bedriften blir oppfattet. Det handler da om å gjøre det på riktig måte, og med riktig trykk eller hva enn man velger til slutt å ha.